lördag 5 november 2011

Lördagsgodis!

skulle man ju kunna önska sig idag. Det gör jag också.

 Dagen har varit ganska blä. Fast solen sken när jag vaknade och dottern sken i kapp med den. Så kände jag mig dyster som den mörkaste, kallaste vinterdag man kan tänka sig. En del ljusa stunder har det varit. När D vinkat till mig, flera gånger, sträckt sig efter min hand, tagit den och lett med hela den icke existerande tandraden. Då har en enorm värme spridit sig i min kropp.

Jag somnade 20 minuter när R och D var ute och gick i fm. Jag vet att jag drömde om D men inte vad.

Jag har ännu inte duschat. Fick tvinga mig själv att borsta tänderna klockan 4. Då hade jag somnat igen och D sov tungt bredvid mig i 2 timmar. R hade lagt sig ner på soffan och somnat, han också. Trötta familjen.

Nu är R och slaktar lamm, halal. Det låter värre än det är. Det är den stora muslimska högtiden Bayrams första dag är imorn. Nu kommer han indragandes med 13 kilo. File´, lammracks, kotlett, sadel. Ja, riktigt fint, ser det ut. Han har lite inälvsmat också, men det rör jag inte.

Den enda jag vet som kan laga lever, är min mamma men det är hennes sås som gör det. Annars är jag inte för det, alls. Annars ser jag fram emot att äta lamm. R kan tillaga det. Då är det så det smälter i munnen. Inte att förknippa med "lamm smakar som kofta" alls.:)

Dotter sover sen knappt två timmar. Gott dessutom verkar det som på hennes avslappnade anlete.

Nu börjar jag känna lite lördagskänsla ändå.

Michael Wiehe, tolkade en av Eva Dahlgrens sånger i "Så mycket bättre" på 4:an precis. Och det var ritkigt bra.

Nu ska jag umgås med mannen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar