fredag 5 april 2013

Snoriga barn med egen vilja

D är så förkyld och hostig men hon klagar inte över det. Hon är trött och hängig men ändå tapper. Men nu till det jobbiga. Hon har en stark egen vilja och det är en bra egenskap att ha. Att vara stark i sin sak och känna att man klarar mycket själv men nu när hon inte är 100 så har den starka viljan satt fart ordentligt. Hon säger NEJ till nästan allt. Kan ALLT själv och sliter sina leksaker ur sin systers händer som tittar förtvivlat på mig!

Har hon blivit ett sjukmonster?

Nog för att hon är inne i en tydlig trotsålder men med förkylning har det eskalerat och jag känner mig ännu mer orkeslös!!

Kanske dax att be om hjälp??!!

På tal om hjälp. Fick nyligen reda på att barnomsorgen skiljer sig markant från kommun till kommun. D har rätt till 15 timmar i ve nu när jag går hemma. I vissa kommuner har barn i samma situation rätt till 35 timmar. Hur kan det skilja sig så? Vad är det som gör att föräldrar i dessa kommuner med sådan rätt till barnomsorg anses ha ett större behov av det än vi i andra kommuner??

Nog gnäll.
Nu drar jag ut vagnen med ungar i solen. Tur den är här och värmer!

Hoppas D somnar och G vill gunga lite!

Äntligen fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar