lördag 6 april 2013

Kanske är våren på intåg och min första sovmorgon på två år!!

Solen skiner och jag sitter på uteplatsen och myser. R tog barnen till torget. Han steg upp kl kvart över sju. Har aldrig hänt en ledig dag. Jag somnade om och blev väckt med frukost halv 9. Ljuvligt!

Jag somnade med barnen kl 11 igen och sov till halv 1. Tog en dusch utan barn. Underbart! R gjorde lunch och hade städat medans vi sov. Han förbereder sig nog för min jobbpremiär nästa helg! Efter lunch duschade han båda barnen och nu är han alltså iväg. Jag ska cykla till maxi och handla lite om en timme. Får se om vi grillar nåt ikväll! Nu ska jag läsa lite teori i lugnan ro.

Imorn blir det dop för grannens Filippa. Makens premiär i kyrkan!

Barnens kläder är redo. Själv får jag gräva fram nån gammal trasa. Längtar tills jag slutat amma helt. Då kanske jag kan dra igång med träning och börja gå ner. Trött på dödvikten!!

Maken hittar alltid en vit skjorta, chinos och svart kavaj. Tänk om jag hade så lätt att klä upp mig!

Äntligen fick jag planterat blommor igår. Inte så fint nu innan de växt till sig men trött på frystorkad ljung. Busken nederst i vänstra hörnet är min rosmarinbuske. Den har överlevt två vintrar. Den tar sig snart! Då blir det kyckling i lergryta m rosmarinpotatis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar