lördag 6 april 2013

Ingen maxi, inget grillat men nog så bra kväll ändå!

Maken hade min cykelnyckel på sin knippa så kunde inte cykla iväg till maxi innan han kom hem. Då hade kl hunnit bli halv 6.

Jag lagade biff stroganoff med pressad potatis och sallad istället. Maken hade köpt mkt grönsaker. Är mycket roligare att göra sallad då. Gör sallad nästan varje kväll. Om inte så kokar jag broccoli el ärtor el klyftar tomat i alla fall. Det älskar D.

Nu sover båda barnen sen 1 1/2 timme. Jag och maken har röjt undan, sett en b- film. Eller nästan hela. Maken tittar fortfarande. Jag har sett den innan. " resan till jordens mittpunkt", tror jag den heter. Ingen jag rekommenderar men lite slö avkopplande underhållning, trots allt!

Lagom till denna tiden är jag alltid sötsugen igen. Brukar komma efter middan och sen vid denna tiden om jag fortfarande är vaken!

Det är ju trots allt lördag. Trist att inte orka stanna uppe lite då.

Vi somnade i en hög i sängen allihopa, kl 9 igår. Jag vaknade halv 12. Röjde undan och kollade på nån obetydlig film med Johnny Depp. Mini vaknade halv 4 och skulle amma sen sov hon till kvart över 7. Då gick ju R upp som sagt. Imorn ska han få sovmorgon och frukost. Nästa helg jobbar jag så det dröjer innan nån av oss kan sova längre än till kl 6-7 sen.

Nu ska jag borsta gaddarna och ägna resten av tiden åt maken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar