onsdag 3 april 2013

Blaha, blaha....

Jag har egentligen mycket att uppdatera. Jag har tänkt skriva om resan, Ds tvåårskalas och allmänt om planer framöver. Vi har skrivit på ett lägenhetskontrakt. Den saknar badkar:( men har 12 1/2 kvadrat inglasad balkong, i västerläge. Den är nybyggd och klar för inflyttning 1:à oktober. Vi har fått plats till G på Ds förskola. Inskolning 13 augusti. Jag börjar sen jobba 38 timmar i ve men startar redan nästa helg med varannan helg och kanske en kväll i veckan snart!

Just nu är jag som sagt helt slut. Jag känner mig orkeslös och matt. G sover så dåligt och väcker mig minst en gång i timmen med gnäll och gråt och vill tokamma. Normalt i hennes ålder, ( 9 månader den 11:e april) men tufft till tusen för mig som redan vaknar av minsta hostning, Rs snarkningar och annat knyst!

Livet är bra och jag har så mycket att vara tacksam över och se fram emot och det är jag men just nu får jag kämpa för att le åt det. Trots att solen skiner på mig. Varför?

Nåja. Vi har alla "ups and downs" och snart går det över. Jag är i alla fall glad över att skjuta upp högskoleprovet till i höst. Just nu har jag svårt att hitta ord, stakar mig, stammar och säger och skriver fel ständigt. Just nu är en underdrift. Det har bara eskalerat sen jag blev gravid med D, så 2 år och 9 månader är mer korrekt:).

Nåväl,

Nu väntar jag familjen när som helst. Ikväll blir det pasta med laxsås. Sen hoppas jag att D sover bort sin förkylning och inte gråter vid lämning på förskolan, imorn. ( mitt hjärta brast när hon gjorde det i morse).

Imorn står pappersarbete och deklaration på schemat. En fika med grannen på uteplatsen också och sen träff med Linda, hoppas vi på!

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar