måndag 7 maj 2012

Mannen behövde bara en påminnelse till...

sen var deklarationen kollad, undertecknad och skickad. Och i tid dessutom. Good!

I helgen har vi farit tunt och handlat stolar och dynor, kollat utemöbler. De vi hade bestämt oss för var inte så praktiska för vinterförvaring. Allt ska tänkas på enligt min förnuftiga far!

Sen har det planterats så fast hyresvärden fortfarande låter rabatterna bestå av en dump jord så har vi fårtt fint på vår plats i alla fall. Småbladig vit pelargonia, lavendel och färska kryddor. Nu till helgen blir det utemöbler. Sen ska det ätas och fikas i solen. Vi har haft kalla vindar men soliga dagar här i söder. Det verkar fortsätta idag. Förra veckans installation av vår tvättmaskin gjorde att jag tvättade och tvättade och tvättade. Jag letade efter saker att tvätta för att fyölla maskinen. Allt för miljön!

(Hade varit bättre om jag tvättat för hand som förr i tiden eller väntat på att fylla upp maskinen men jag kanske alltid lurar någon;) Troligen mest mig själv!)


Nu är jag i vecka 32 och enligt barnmorskan följer jag kurvan exemplariskt. 4 kilo har jag lagt på mig men jag känner mig som en flodhäst. Gick upp ett par kilo innan graviditeten efter en nedgång på 10 kilo direkt efter. Trist men bara att ta tag i när liten är ute. Det blir en hel del aktivitet med en livlig ettåring. Det är nog min räddning för jag är så trött att nu när jag inte jobbar latar jag mig gärna när jag kan. Vilket tack vare dottern inte är så ofta.

Igår när jag planterade på uteplatsen stängde jag dörren om mig i 20 minuter och då började hon skrika mamma. Just nu är hon inne i en riktig mammaperiod. Bara jag och mormor som funkar. Det slutade med att hennes pappa fick städa upp oredan därute. Jord överallt!

Tror hon känner sig sviken av honom sen han börjat jobba heltid igen. Men hon blir själaglad när han kommer hem och när hon vaknar på helgen och han är hemma!:)

Lämnar er med några bilder från dottern i våren här i skåne.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar