måndag 21 maj 2012

Sjukling!

Lillan har haft feber sen igår eftermiddag. Hela natten har jag baddat och kollat tempen och försökt tvinga i henne vatten och välling och var fjärde timme flytande alvedon. Hon är förskyld och febern är högre än vanligt. Annars har hon inte varit något feberbarn. Bara ett par ggr vid tandsprickning men mer en höjning än hög feber då. I natt var det 40 grader.

Nu är hon trött igen. Det går i vågor. Hoppas hon somnar till. Själv har jag inte sovit en blund förrän i morse. Känner mig berusad och det susar i huvet. Jag är i vecka 34 och försöker vila mig i form inför förlossning!

Jag hoppas lillans feber släpper helt så vi kan cykla och handla och gunga en sväng. Vädret är ljuvligt!


Till helgen åker jag och mannen(och troligtvis D) till Kph och övernattar. Blir sista chansen innan liten kommer så det kan vara mysigt. Får se om D sover hos mormor och morfar. De ska köpa resesäng så hon kan sova hos dem när bebisen kommer. Kan vara bra att hon testar i alla fall en övernattning innan det är dags.


Hoppas ni andra får njuta av solen mellan jobb och vardagsrutiner.

Nu är det försommar och uteplatsen står snart helt redo för många kvällsmiddagar och helgfikor!

Här går det undan nerför kullen vid förskolan. Måste känna sig fri nu när hon går (läs springer) obehindrat och kan ta sig fram för egen maskin! Hennes pappa hinner inte riktigt med!:)                   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar