tisdag 22 maj 2012

Åska då om du ska!

NU så...Det har hängt åska i luften hela eftermiddagen. Det blev mulet och regndoft i luften och nu vrålar det lite bakom knuten. Det får gärna komma en skuroch rensa upp!
Jag och kvävande värme är ingen bra kombo! Jag gravid och den värmen är en än värre kombo.

Lillan har feber än men med flytande alvedon blir hon piggare. Hon åkte med sin pappa som skulle handla på torget. Mormor ville pussa på henne så han skulle lämna henne där under tiden. Då fick jag andas lite. Hon har noll aptit men har lyckats få i henne vätska. Hon har varit klängig i två dagar nu stackars lilla sjukling. Minns själv hur mammig jag blev som liten när jag var sjuk.

Jag har halsbrännan från helvetet och vill bara kräkas. Mår så illa!



Mannen har tagit över rodret här hemma sista veckan och det behövs. Jag blir anfådd bara jag böjer mig framåt. Vecka 35 är jag i nu och bebis får gärna komma två veckor tidigt!

På fredag blir det nog en dejt med Loppan och flänga runt stan och hoppas på glassväder sen åker jag och mannen (och troligen dottern) till KPH och skämmer bort oss lite.

Hoppas det friskar upp lite här med regn så kan mannen komma hem och grilla lagom tills det slutar!

Min fina lilla familj. De har varit borta 45 minuter och jag längtar ihjäl mig efter dem!

Allt är sålt av det vi lade ut på blocket nu. Vi fick sänka priset rejält på en del grejer men huvudsaken var att vi blev av med det och att någon annan fick nytta av det. Gillar inte att kasta bort och skräpa ner. Bättre att det återanvänds!

Uteplatsen är klar så när som på ett par golvplattor till och belysning så man kan njuta sena sommarkvällar. Lägger upp bild så fort det är fixat!

Hoppas ni njuter av försommaren och inte gnäller över det som jag;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar