söndag 10 februari 2013

Snoriga ungar, brist på stretching och storstädning!

Jag har flera ton snor i näsan. Ungarna också! Ändå snyts och torkas det ständigt och jämt. Hur mycket kan kroppen producera på en lite bebis? Ibland när hon kliat näsan glänser hela trynet av snor då får hon ner under kranen, stackars snorpotta!

Gubben snarker än värre nu när han också blivit smittad. Nu sover jag inte alls. Eller i natt fick jag sova lite mer för barnen hostade inte som tokar. Halleluja!

Maken tog barnen till mormor och morfar så jag fick storstäda, idag. Med sjuka barn hemma och jag själv hängig har hela veckan präglats av att jag äcklats av dammtussarna jag försökt rycka bort på Gs krypande framfart! Imorn är hon 7 månader lilla gullrumpa! Igår satte hon sig upp från liggande, själv utan stöd. Nu ligger hon och hostar i kapp med mina knapptryckningar, här intill!

Lillan har gapat -välling!!! i rummet bredvid men nu är det tyst! Jag läser just nu om trots i en bok om barns utveckling. Väldigt igenkännande!

Nu ska jag tokamma snorbebisen innan jag får mjölkstockning. Hon har inte ätit mycket senaste dygnen stackarn!

God natt från snorstugan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar