torsdag 7 februari 2013

min lilla sjukling ville ut i snön...

Jag har fortfarande inte sovit nåt. Eller jag fick en halvtimme i em innan maken skulle till gymet. Sen gjorde jag en grym biff stroganoff på bankande skalle ,(alltså jag hade ont i bollen. Den innehöll inte bankande skalle;)) och med en unge svepandes längs benen. G fick kalops men var så trött att hon nästan somnade mellan skedarna. D har inte samma aptit som vanligt. Inte konstigt med den hostan och rinnande näsa. Hon hade feber i fm men sen har det varit lugnt! G har också fått ordentlig hosta men ingen feber.

D har varit extra mammig. Som sig bör när man är sjuk. Vi trotsade förkylningen och gick ut och handlade fika och D fick känna på snön. G somnade gott i vagnen.

 
Min kompis Loppans, mormor ringde tidigare. Hon är bara för go och omtänksam. Inte dåligt att en 87 åring ringer upp en och pratar flitigt i en kvart!:).
Jag har ingen egen mormor så jag blir lite extra glad att hon är så mysig!
 
Sen pratade vi med min idag, 27-åriga lillebror på facetime. Han bor just nu i Budapest och trivs enormt bra. Alla är så vänliga och hjälpsamma och det är jätte fint och billigt att bo och leva. Universal har ju en studio där också och det jobbas flitigt med dem däröver.
Grattis till världens finaste lillebror, morbror och svåger!
 
Nu sover lillan. Snart mini också, hoppas jag. Sen är det tandborstning och natti natti.
 
I natt MÅSTE jag få blunda längre än 30 minuter i taget!
 
 
 
 
Välkommen John Blund
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar