lördag 12 januari 2013

Mini är nu 6 månader

Igår blev G 6 månader. Hur gick det till? Nu rullar hon över hela golvet. När R putsade fönster idag var han av med henne. Då hade hon rullat under bordet! Hon lyfter rumpan och sätter i knäna. Nu har hon även börjat äta grönsakspure´ och hon har smakat majskrokar. Välling är inget hon gillar än men det gjorde inte D heller i början. D åt bara sötad gröt. När vi började med välling vid 9 månader så slutade vi med gröt till henne. G äter osötad gröt med god aptit varje kväll. Hon somnar inte lika bra nu när hon är förkyld annars har hon somnat kl 21. D somnar redan strax efter 20 nu när förskolan börjat igen.

Nu ska båda barnen bada i baljan. Först den stora. Hon badar med sin baddräkt. Sen blir hon duschad och får tvättat hår och kropp. Inte det roligast hon vet precis. Högsta prio på nästa boende är ett badkar. Nu är hon för stor för baljan men hon leker att hon simmar och flyter.

När R nattar D ska jag bada G. Det brukar vara R som gör det annars. Just nu sitter hon i hoppgungan och skuttar upp och ner. Vi är så glada att hon har den. Jag tror det är bra för balansträning och stabilitet. Dessutom tycker hon det är kul. Framförallt när någon sitter framför henne.

D har börjat räkna till 10. Det är R som lär henne.

Vi har börjat titta på en turkisk serie på SVT 2. "Son", Lögnen är det översatt till men mannen säger att det betyder, Slutet. "The End". Den går på vardagar 19:30, så D Kan se den innan hon ska somna. Ett bra sätt för henne att höra turkiska och för mig också. Jag klagar redan på översättningen så antar att jag kan mer än jag tror:).

Jag är så oerhört stolt över min familj. Visst blir jag skogstokig vissa dagar men min man är fantastisk. Förutom när han ska väckas lediga dagar;) och mina barn är som de ska vara oerhört krävande men så otroligt ljuvliga och roliga att varje dag är en fröjd. Jag sover fruktansvärt dåligt( som alla små barns föräldrar, jag vet). Det tar på kraftera och påverkar humöret. Dessutom har jag en jävulsk smärta i ryggen stundtals men annars är väl en återkommande förkylning, skit samma. Viktigast är att vi alla är friska. Och det är vi.

Nu ska jag ägna kvällen åt familjen.


Ha en skön helg!

 
Töserna med morfar som var här igår.
Något suddigt men inte lätt att få båda
att sitta still:).
 
 
Det här är syskonkärlek
 
 
Det här lyckas jag sällan med.
Båda barnen tittar in i kameran.
 
 
Morfar berättar något och då lyssnar
D alltid nyfiket.
 
 
Ljuvliga ungar!
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar