måndag 26 augusti 2013

Urladdning


Det var precis vad jag hade i lördags! Det bara sköljde en sån våg av ångest och sorg över mig som inte gick att kontrollera! Efteråt gick vi hem till våra vänner Helena och Özcan. Vi grillade ute på gräset och barnen lekte på lekplatsen. Helena är så närvarande med barnen. Hon lyssnar, frågar, leker, väntar, hjälper, peppar och är så mjuk och kärleksfull. Hon hade blivit en fantastisk mamma. Jag önskar henne barn mer än allt annat på jorden. Fina, fina Helena! 

Efter maten gick vi hem och mös i deras lägenhet! Barnen lekte med en stor låda full av olika saker. Vi pratade om London där vi båda bott i flera år och männen snackade turkiska i timmar! Det var en oerhört mysig em/kväll och när jag var där hade all ångest släpp och runnit ut och jag kände mig harmonisk och lycklig igen! 

Det har varit överfullt av oro i min själ och i mitt huvud. Jobb, dagis, flytt, projekt, framtid och en massa annat. Livet, ni vet!

En natt för ett par veckor sen sov jag 8 timmar i sträck för första ggn sen jag blev gravid med D. Så för första ggn på 3 år typ! Jag kände mig som en ny människa hela dagen efter. Tyvärr håller det inte i sig länge. Men härligt var det! 

Idag är D sjuk. Hon blev vrålförkyld igår. Hon sover nu och är trött men annars väldigt tapper! Gabriella var hängig igår men tar igen det idag och röjer järnet! Imorn blir det 5 timmar på förskolan. Jag ska till Malmö på utbildning! Min mamma hämtar kl 2. Toppen att få den hjälpen, äntligen!

 Snart kommer maken. Hoppas han vill handla då. Då kan jag färga håret kanske. Det behövs. Jag är gråare än en getabock! 



Njut av sensommar solen! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar