torsdag 15 augusti 2013

Inskolning

Då var det minis tur att skolas in. Hon har blivit stora tjejen. 13- månader och fullkomligt orädd, klättrar på allt och ler så hon visar hela gommen! Vi har börjat med 1 1/2 timme. D är också med dem går vi hem! Så det blir intensiva dagar hemma. Framförallt igår när regnet flödade! Då fick vi hålla oss inne. Vi pysslade på förskolan. Det gillade inte Gabriella som inte vill sitta still. men ingen av barnen ville gå hem när det var dax. Vi hade behövt en roddbåt igår! Vi blev dränkta på väg till och från skolan, fast vi bara har 300 meter dit. Det är skönt för trots att det blir dubbelt så långt när vi flyttar så är det ändå nära! 

Det är lyx att ha båda barnen på samma förskola. Hoppas D kan gå där tills hon är 4. Då kan båda gå tillsammans hela vägen!

På onsdag nästa vecka börjar jag jobba! Då ska barnen upp kvart i 6. Det blir tufft! Men jag hoppas få ändrat schema snart då förändringar sker på jobbet så kan dem börja halv 9. Annars får dem vänja sig! Inte mycket att göra. Pjåkig är jag! 

I måndags var vi i Malmö med grannen. J har blivit en sann vän till mig och hennes 3-åriga dotter är nu bästis med D. Jätte kul! Älskar Malmö! Finns så mycket kul för barnen. Super fin lekplats vid biblioteket och jätte fin barnavdelning på bibblan. Bra för D som ÄLSKAR böcker. Jag älskar deras butiker också. Klädbutiker, inredningsbutiker och restaurangutbudet är grymt! Dessutom ligger det en skola där som jag är väldigt intresserad av. Berättar mer om det längre fram. 

Idag ska jag anmäla mig till högskoleprovet, äntligen! Jag ser fram emot denna hösten. Det ska bli så skönt att flytta. Stökigt en tid men tror det blir toppen. Jag längtar efter att inreda balkongen till våren sen. Tänk 13 kvadrat extra att bo i året runt om vi sättet in infravärme. Och en solstol där i västerläge en vårdag blir underbart! 

Nu ska vi röja undan innan vi rullar bort till förskolan. Idag ska vi leka ute! 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar