måndag 10 juni 2013

Tröttrumpor är vi allihopa!

I helgen har jag jobbat. Som tur e fick jag ledigt halva lördagen. Var trött efter festen vi haft för Linus, lillebror. Jag drack ett glas vin och det var nästan tre år sen sist. När jag druckit bubbel el rose' har det bara blivit ett halvt.

Efter jobbet i lördags gick vi till leklust och skulle köpa present till grannens treåring. Efter D lekt med nästan alla leksaker och ändrat sitt val av present hundra gånger så blev det tillslut en gråtande docka. Jag hade dag 2 av min 5-2 och det var tufft! Skönt att det bara blev halv dag. Jag tror jag måste komma in i det innan jag orkar jobba 9 timmar på 500 kalorier.
Jag håller på med 5-2 metoden. Imorn är det dags igen. 

På fredag får jag lön och ska köpa sommarkort på aktiverum. Sen ska det tränas också! 

Igår jobbade jag 7-16. Det var en seg dag från början till slut! Allt strulade och kunderna var griniga. Jag var riktigt glad att cykla hem när dagen var över! Då väntade kalas hos Tuva. Det hade grillats korv på gården redan och när jag kom var det tårta och kakor m kaffe. Tuva blev jätte glad för dockan! Hon fick en fin lila cykel också. D var avundsjuk och önskar sig en när hon fyller tre. Hon har ju en balanscykel. Det gör nog att hon lättare kan lära sig cykla sen. 

Nu sover mini och liten gungar med mormor som är hos oss idag! 

Snart blir det lunch hemma! 

Jag längtar tills ikväll då jag får sova.

Trött, trött, trött!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar