lördag 15 mars 2014

Lördagsångest, jo, det finns på riktigt!

Blev väckt av D kl 6 imorse. Det hade då snorats, snarkats, hostats och drömts mardrömmar större delen av natten. Jag hade önskat så att jag hade fått sova två timmar till, minst! Men jag ska kanske vara glad att jag får sova alls. Eller bara väldigt bitter! Båda barnen väcker mig mellan 1-3 varje natt och sen sover jag sällan mycket mer. Kl 5 börjar mina vardagar så att få sova till kl 6, kanske är lite lyx ändå?? Wtf!!    

Det blåser storm ute. Jag klädde in D i filtar och fäll och åkpåse sen rullade vi bort till bageriet med vagnen medans mini och pappan sov. När vi kom hem mötte G oss i dörren. Sen åt vi frukost. 

Maken sover än. Konstigt, det där. Att han alltid kan ha sovmorgon på helgen! Förra söndag vaknade jag först, som vanligt men jag fick ligga kvar. Han gick upp och gjorde frukost kl 7. Det hör till ovanligheterna. Så, på tiden var det! 

Nästa helg firar vi D på 3-årsdagen. Med kalas på lördagen. På natten till söndagen åker R till Turkiet, själv! Det fick bli så denna gången! 

Idag ska jag köpa presenter om vädret utanför blir bra längre fram under dagen! Annars får det vänta tills imorn. Jag ska göra lasagne och moussaka också idag. Det blir färs över till köttbullar och biffar också. Maken köper 3 kg i stöten. 

Makens bil har nu lagt av så när han kommer hem från turklandet blir det att enas om ny bil. Orkar knappt med det tjatet en ggn till men nog är det skönt med bil alltid. Till hösten ska barnen börja simma och då börjar G på gympa. Då går hon också ha gympadräkt, äntligen! Då kan det vara skönt att ha bil. Simningen är i Höganäs. Klart skönt att slippa ta bussen! 

Det blir nog en sån som jag förslog förra ggn. En miljöbil. Klart bäst för miljön utan bil, jag vet. 


 

 
Nu ska vi bara enas om färg. Vilket I-landsproblem! 

Nu ska jag försöka vända lördagsångesten till skön ledighet med familjen. Det börjar med en dusch, hej! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar