måndag 9 september 2013

Blir så trött

På att jag allt oftare somnar när jag lägger barnen för att vakna i panik och fixa och duscha och vara helt slut men inte kunna somna igen fast klockan tickar och morgonen gryr halv 6 här hemma! 

Barnen sover sen halv 9 och maken sen 11. 
Som han har städat, tvättat och fixat i em. Jätte skönt! 

Gjorde äppelpaj m vaniljvisp. Är ju äppeltider nu, bra ursäkt! 

Vi var på dans i fm. Det var jätte kul men tycker det är oerhört många regler på dansskolan för så små barn. Det är väl för barnens skull! Jag får lite spel på vårt regelsamhälle! Ibland borde vi släppa fram spontanitet, personliga uttryck och lite mer frihet i våra liv. Framförallt i våra barns. Det styrs upp så mycket längre fram med skola och mer avancerade aktiviteter. Måste det vara militant när barnen är små, som 2 år? 

Att visa respekt, lyssna, komma i tid och fotoförbud köper jag men att barnen inte får hoppa, skratta och dansa utanför ringen fattar jag inte. 

En mamma vars barn var överlycklig att ha lärt sig hoppa och älskade musik berättade att hon blivit tillsagd efteråt då hennes barn kunde "skrämma" andra barn? Hon var minst i gruppen och glad som en spelman. Hur skrämmer man då?

 En del barn är blyga, andra orädda Ska vi inte få vara olika? Jag var fruktansvärt blyg som barn men tog igen det i tonåren. Skulle andra barn tona ner sig då för min skull? Hade nog inte blivit mindre blyg för det!

Nåja. D älskar att dansa och ville inte gå hem så då är det klart värt det. Men mamman som fick tillsägelsen tar nog inte med sin dotter igen. Det gör mig illa till mods. 
Hade jag hört det hade jag inte kunna hålla tyst! Jag får se hur det utvecklar sig!
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar