lördag 10 mars 2012

Inflyttade!

Nu har vi bott i nya lägenheten i 2 veckor. Tiden har bara sprungit iväg. Jag fick influensa förra helgen och har legat (hur man nu ligger sjuk med en aktiv 11 månaders tjej?:) sjuk i veckan. Har inte alls fått gjort allt det vi borde.

R är klar med SFI äntligen. Drygare får man ju leta efter. Det har varit en ganska jobbig tid med plugg, packning, flyttstädning, inflyttning och uppackning och några andra störande moment, så som sjukdom och annat skit. Så vi är ganska trötta.

I slutet av månaden ska vi ha 1-årskalas för D så vi planerar att vara färdiga i lägenheten då. Skönt att ha ett mål. 

Rs jobb drar snart igång på allvar och han ska ta körkort nu under våren så det ena avlöser det andra. Tanken är också att han ska läsa Svenska A på det. Det blir en händelserik tid.

Jag hade tänkt jobba ett par månader innan bebis( är i vecka 23 nu) men om vi inte får dagisplats till D så blir det svårt att reda ut. Ev. att jag lyckas jobba helg. Hade varit skönt med riktig lön och vuxenstimulans då och då. Fast nu när jag skrev det fick jag en klump i halsen så jag vet inte om jag är redo för det än. Bara rädd att det blir låååång tid att gå hemma med ett barn till utan jobb emellan. Vi får se hur det blir.

Imorn ska vi åka till Ilva, Malmö och köpa ett soffbord och kolla matstolar. Sen blir det en sväng till IKEA för lite förvaring och annat nödvändigt! Vi ska även kolla på ett skrivbord på MIO och mannen vill till nya BILTEMA och köpa kablar??!!

Jag lägger upp några bilder på nya lyan när vi fått lite bättre ordning. Tills dess lämnar jag er med en illustration som stämmer in på kaoset vi haft ett tag!:)

Detta är inte en bild på vårt hem men det skulle kunna varit.


Flyttlasset var lite mindre primitivt än så här men jag diggar bilden så den fick följa med!

Nu ska jag ägna mig åt det här närmsta tiden (se nedan.)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar